___________________________________________________________________

TENTO BLOG JE NEAKTIVNÍ. VEŠKERÝ OBSAH JE PŘESUNUT NA WEB


KDE SE MOMENTÁLNĚ NACHÁZÍ MÁ BLOGGERSKÁ PRÁCE.
__________________________________________________________________

Děkuji všem přátelům, spřáteleným blogům a fanouškům za jejich dlouhaletou podporu a přátelství. Nikdy na vás nezapomenu a moc pro mě znamenáte. Budu se na vás těšit na Lařině encyklopedii.

Recenze

19. července 2008 v 22:18 | Žanettka
Těžko říci, co bylo příčinou toho, že šesté pokračování potopilo naší milovanou hrdinku na dno. Možná za to mohl Eidos, který trval na co nejdřívějším vydání hry, Angel of Darkness tedy přišla na trh v neotestované verzi a bez patche byla takřka nehratelná. Pravdou ovšem je, že po titulu Angel of Darkness jen málokdo věřil, že Lara Croft se dokáže odrazit ode dna a dostane se opět na vrchol slávy a na titulní stránky herních magazínů. Můžeme se jen domýšlet, co odklidilo Laru a následně i nenahraditelné Core Design. Byl to nový herní charakter, který hráči od začátku nenáviděli, byl to příběh připomínající spíše kriminální hru nežli akční adventuru, či to snad bylo novými ovládacími prvky postav, pohyby tak opravdové, až to všem lezlo na nervy? Těžko říci. Účelem této recenze ovšem není vypátrat důvod pádu Core Designu, účelem této recenze je dokázat, že i když tento názor zastává velmi málo lidí, Angel of Darkness zkrátka k Tomb Raideru patří a nelze ho odepisovat, že šesté pokračování navzdory kritikám je hrou zábavnou, neobyčejnou a nenahraditelnou, která hráčům přinese možná od ostatních Tomb Raiderů kapku odlišný, ale přesto neocenitelný herní zážitek.
Co nás v Angel of Darkness hned na první pohled velmi mile překvapí, je nová grafika hry, která dala základ takzvané ,,Další generaci", již se noví majitelé značky Lara Croft drží dodnes. Objekty jsou postavě přiměřeně velké, doposud jsme většinou chodili kolem věcí, u kterých Lara vypadala nepřirozeně malá. Nová grafika přináší nové pohyby a nové možnosti, například se zde dá lézt po trubkách na zdech nebo se v jedné části Paříže proskáčeme na náhrobcích hřbitova. A psi už nevypadají jako vlkodlaci, ale mají oblé a menší tvary, takže místo vlkodlaka na vás vyskočí klasický buldok. Samotná Lara je také velkou změnou hry. Protože je dělaná ze skoro dvojnásobku počtu pixelů než normálně, jsou její pohyby neuvěřitelně propracované a opravdické. Lařin cop přichází také s novou vizáží. Je už poznat, že je zapleten a není to jen plandavý provázek na zádech. Navíc gumičkou je svázaný nejen u konce copu, ale i u kořínků vlasů. Jedná se o malý detail, který Laře, tak jako spousta dalších detailů, dodává na opravdovosti. V Angel of Darkness jen těžko věříme, že Lara je jen virtuální žena, a ne opravdický člověk. Je to třeba vidět i na očích. Jsou menší a v poměru s obličejem reálně velké. Obočí nám poprvé v historii Tomb Raider umožňuje svým pohybem rozeznat Lařiny výrazy v obličeji a ústa se pohybují rovnoměrně se slovy. Jako by postavy opravdu vypadly z děje nějakého neuvěřitelného příběhu. Už dříve jsme se do hry tak ponořili, že jsme se nechtěli vrátit do reálného světa, ale teď to nebudete jen hrát, věřte, budete to žít.

Pojďme si něco říci o nových pohybech. Nejen, že jsou vylepšené a opravdovější, ale stanou se i pomocnou bojovou technikou. Když totiž Lara nebude mít po ruce žádnou zbraň, nebo nebude mít munici (ano, je to pravda, nečekejte devítky s nekonečnými náboji, tady nebudou dvojité devítky,ale jen zbraně na omezený počet zásobníků), nepřátelům se ubrání kopanci a pěstmi. Takže nepřátelé, střezte se! Co se týče nepřátel, moc se toho nezměnilo, čekají nás opět strážníci, psi a netopýři a samozřejmě finální bossi, tentokrát dva. Ojediněle v historii Tomb Raideru nebudeme hrát jen za Laru, ale ve hře se objeví další tajemná postava jménem Kurtis Trent, který, jak se později dovíme, jde za stejným cílem jako Lara, ovšem z jiných důvodů. I jeho budeme moci ovládat, ale jeho pohyby jsou tak neohrabané, že se vám po pár metrech bude po milované archeoložce stýskat. A o čem je vlastně příběh? Hra začíná v bytě Vernera Von Croye, který Laře nabídne práci pro jednoho ze svých klientů, týkající se Obscurových kreseb. Vzápětí je profesor napaden a brutálně zavražděn. Lara díky silnému nárazu ztratí paměť a nepamatuje si, kdo se do bytu vloupal, či snad jestli Von Croye nezabila ona sama. Po chvíli je vyhlášeno pátrání. Lara utíká z Vernerova bytu, ruce potřísněné jeho krví, s policií v patách, stane se podezřelou číslo jedna. Lara neprchá před zákonem zpět do Surrey... Jde za jediným cílem a tím je najít pravého vraha svého profesora, pomstít jeho smrt a očistit své jméno. Přichází tak na kloub jedné alchymistické sektě, která Obscurovy kresby zneužívá pro zkázu svéta. Shodou okolností narazí na tajemného Kurtise Trenta, který touží získat stejné artefakty pro soukromé účely očištění své rodiny. Navíc Laře připadá Kurtis velmi přitažlivý a ani on se jejímu šarmu nebrání... Ovšem potvora Boaz Kurtisovi dopřeje ošklivý konec. Lara nalézá už jen krev po těle, které někdo mrtvé odvlekl, nebo se snad živé odplazilo pryč? Jaká tajemství skrývá Kurtis? Kdo je oním Monstrem, které vraždí oběti způsobem, jaký evropská velkoměsta znají už přes padesát let? Proč na zdech bytů mrtvol nechává rituální kresby a kdo je pravým vrahem Lařiného profesora? Odpovědi na tyto otázky v této recenzi nenajdete. Na všechno přijdete teprve tehdy, když si toto unikátní dobrodružství s Larou a Kurtisem sami projdete.

Nakonec zbývá už jen dodat, proč se vlastně Angel of Darkness postaral o to, že Core Designu byla na sérii sebraná licence? Byl to snad jiný příběh, jiná atmosféra či experimentování s různými herními akty? Proč ostrílenci Tomb Raideru na Angel of Darkness zanevřeli ale přesto jim ve sbírkách nejčastěji stojí figurky Lary právě ze šestého dílu? Možná, že Angel of Darkness si nezaslouží tak ostrě kritiky, kterými byl obdarován. Možná, že Core Design opravdu přestřelil, ale možná, že Angel of Darkness není příčinou jejich krachu.

Klady:
- zcela nový design celé hry i jednotlivých úrovní
- Lařin vzhled
- nový herní charakter
- nenahraditelný a ojedinělý příběh
Zápory:
- těžkopádné pohyby
- hra se oproti ostatním ze série výrazně liší
- osobně jsem s touto hrou měla četné technické problémy

Moje hodnocení: 65%
Je to kapku něco jiného, ale změna je život, no ne?

Platformy:
PC, PS2
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Lůca Lůca | Web | 17. října 2008 v 21:22 | Reagovat

myslim že tenhle díl je nejlepší takovej realnej;-)

2 Lůca Lůca | Web | 17. října 2008 v 21:23 | Reagovat

jo teda až na ty technický problemi taky jsem jich par měla

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama