___________________________________________________________________

TENTO BLOG JE NEAKTIVNÍ. VEŠKERÝ OBSAH JE PŘESUNUT NA WEB


KDE SE MOMENTÁLNĚ NACHÁZÍ MÁ BLOGGERSKÁ PRÁCE.
__________________________________________________________________

Děkuji všem přátelům, spřáteleným blogům a fanouškům za jejich dlouhaletou podporu a přátelství. Nikdy na vás nezapomenu a moc pro mě znamenáte. Budu se na vás těšit na Lařině encyklopedii.

Září 2008

Nové fotky sbírky

20. září 2008 v 20:57 | Žanettka |  Novinky
Nové či upravené fotky mojí sbírky najdete skoro ve všech sekcích příslušné Galerie.

TR Underworld: nastavte si hraní podle sebe!

20. září 2008 v 12:47 | Žanettka
Byl vydán nový screenshot z TR 8, tentokrát z menu nastavení. Evidentně si budeme moci přizpůsobit i ty nejdetailnější detaily =) No, uvidíme, TR Underworld aneb Lara k obrazu tvému =)

Recenze

20. září 2008 v 12:31 | Žanettka

Skoro třičtvrtě roku před úplným vydáním hry jsme se doslechli, že po Legendě bude následovat další dobrodružství s Larou. Možná zklamáním pro nás bylo, když jsme se dozvěděli, že připravovaný Anniversary bude ,,pouhý" remake. Po vydání hry se naše zklamání ihned vytratilo, protože mluvit o Anniversary jako o remaku by bylo pro hru urážkou. Čeká vás stejná Lara, stejné názvy úrovní, stejní nepřátelé a stejní bossi jako v úplně prvním dobrodružství, ale dobrodružství prožijete zcela jiné. Pokud hru ještě nemáte, připravte se na bombu, která absolutně překoná vaše najvětší očekávání...

Jak jsem již řekla, remake není správná úvaha o Tomb Raider: Anniversary. I když můžete čekat, jak hra skončí, protože jste hráli TR 1, nepřátelé postavení jinak vás jistě překvapí v nejméně očekávaných chvílích. Navíc je hra obohacena o různé bonusy k desátému výročí hry. Anniversary je důkazem, že Crystal Dynamics vzal svůj nápad převzít hru Tomb Raider a dát jí budoucnost opravdu vážně, je vidět, že staré díly pánové z firmy CD znají a vědí, co znamená pro nás Tomb Raiderovce Tomb Raider. Pakliže jste u Legendy měli pocit, že Crystal Dynamics opravdu nepochopil, o čem TR je, pak vás tímto titulem přesvědčí o opaku. Čekají vás hádanky, přeskakování z římsy na římsu, nové ladné pohyby sličné archeoložky a mnoho dalšího.

Například systém zabíjení nepřátel. Budeme je zabíjet nejen pomocí dvojice milovaných devítimilimetrovek, ale když se vám podaří nepřítele tak rozzuřit, že se na vás vrhnou jako divocí vlci, může je Lara vyřídit pouhým jediným výstřelem. Špatně se ale takzvané headshoty učí, takže doporučuji nejdříve si stáhnout demo a zkusit si to na raptorech =). Navíc tento způsob se budete muset naučit, protože u některých bossů, zejména na konci, se bez nich neobejdete.

Když už jsme u bossů, pojďme se podívat, jak to vlastně celé vypadá. Hra začíná v kavárně, kam za Larou přijde Larson a nabídne jí službu u Natly. Můžeme zpozorovat, že postavy se výrazně proměnily a to k lepšímu. Vypadají opravdu skvostně, to můžeme hře jednoznačně přičíst k plus. A úrovně? Pakliže si do puntíku pamatujete, jak to bylo v jedničce, nemysleta si, že máte v Anniversary vyhráno. I když struktura úrovní je stejná, nebo přinejmenším hodně podobná, i tak se máte šanci zaseknout téměř na každém kroku. Mně osobně se to na hře moc líbí, protože i když jsem v Anniversary poznávala charakteristická místa z TR 1 (např. Ztracené údolí, Khamonův obelisk..), i tak jsem místy nevěděla, co dělat. A opravdu neradostné vzpomínky mám na Egypt, kde mi život zněpříjemňovaly pěkně nepřátelské a zákeřné mumie. A pamatujete na level Midas Palace? Tady uvidíme Midase celého, nejen jeho nohy=)

Dalším plusem pro hru je, že nevyžaduje vysoké HW nároky. Pakliže jste rozjeli TR Legend, rozhodně rozjedete Anniversary. Takže pro ty, kdo mají už pár let počítač - nebojte se, zahrajete si=) Systém ukládání je stejný jako v Legend, ať si uložíte hru kdekoliv, pokračovat budete vždycky u naposledy proběhnutého kontrolního bodu. A Lařina vilka? Poprvé v historii TR je brána jako samostatná úroveň hry, to znamená, že i tady budete hledat stříbrná tajemství a budete muset plnit časovku. Ostatní ale zůstává při starém - budete si zde moci převléknout Laru a trénovat její akrobatické dovednosti v tělocvičně či v bazéně. A jak je to s outfity? Celkem jich můžete získat deset, ale přes šikovný program texmod si jich tam můžete dát klidně dalších třicet.


Uchvacující na celé hře je prostředí. Každou zemi poznáte zvlášť i kdybyste třeba nechtěli, podle charakteristických rysů, které tvůrci využili, aby vás hra mohla co nejvíce pohltit a abyste si ji mohli užít. A máte-li snad strach ze závěru hry, že vám bude připadat těžký, pak naprosto zbytečně, navíc si můžete na začátku hry vybrat obtížnost.
No a nakonec? Nakonec snad jen dodám, že jestli měli tvůrci obavu z toho, že Lara Croft navždy propadne zpět do dějin a už se nevynoří, pak úplně zbytečnou, protože titul Anniversary se do historie zapíše jistojistě s velkým A.


Klady:
- krásné prostředí
- nízké HW nároky
- vyvážená obtížnost puzzlí
- naprosto dokonalá hratelnost a zábavnost
Zápory:
- příběh není originální
- místy nepřehledná kamera vám bude hraní dost znesnadňovat

Hodnocení:
Doupě 8,1
ABC 5 hvězdiček z 5
Score 79%
Moje hodnocení: 98%
Anniversary je nejlepším způsobem jak poznat minulost pro ty, kteří o Lařinu premiéru přišli.

Platformy:
PC, PS2, PSP, X-Box 360, Mobil

Tentokrát spřátelený web!

20. září 2008 v 9:15 | Žanettka |  Novinky
Přibyl nám spřátelený web zabývající se amatérskými levely do hry Tomb Raider. Takže všichni, kdo rádi tvoříte, mrkněte se hned!

Používáte při hraní návod?

20. září 2008 v 9:11 | Žanettka |  Ankety
Přiznejme si, že někdy na nás výrobci našich oblíbených her přijdou s opravdu zapeklitými hádankami. Jak si s nimi poradíte? Kouknete se do návodu, nebo je radši vyřešíte sami?

Nový vzhled

19. září 2008 v 21:24 | Žanettka |  Novinky
Jak jste si asi stihli všimnout, vzhled blogu je opět jiný. Autorkou jsem tentokrát já, ale nechala jsem styl Lufíka (všimněte si Lary na levé straně stránky). Tak snad se vám líbí!
P.S. Díky Katce za program PhotoFiltre a díky Lufíkovi za to, že mě naučila s ním dělat!


James Rutland mladší

13. září 2008 v 13:39 | Žanettka
Sídlo Croftů v Cornwallu, současnost: Lara Croft se prochází po přepychové hale hraběcího sídla. Když prochází kolem krbu, zadívá se na obraz svých rodičů visící nad ním. Šťastný mladý pár se dívá z rámu obrazu a usmívá se na svou dceru. Laře připadal ten obraz neskutečně opravdický.
Lara vešla do Zipovy kanceláře, nervového centra celého sídla či technického šílenství. Ať tomu kousku haly, které zabíralo nejméně 16 počítačů, kilometry kabelů povalujících se po zemi a jiné technické vymožeností, vždycky tu svého chytrého spojence mohla jistojistě najít.
,,Dobře, kdo byl tohle?", zeptala se, sotva vešla do malé místnosti.
Zip již nabitý informacemi spustil: ,,Už jsi slyšela o Rutlandovi, ano? Ze Spojených států? Nuže, potkala jsi nejmladšího syna senátora, Jamese Rutlanda. Šel na West Point a to je vše, co zatím dokázal."
Lara poslouchala Zipa stojíc vedle něj se založenýma rukama. Nakonec řekla: ,,Pusťte si záznam, prosím."
,,Vítejte doma, Lady Croft." Winston. Právě přišel pozdravit a přivítat hraběnku, svého přítele a zaměstnavatele v jedné osobě. ,,Budete si přát zavazadla vybalit nebo zabalit?"
Lara jeho poznámku přešla pouhým ignorováním. ,,Winstone, podívej se na tohle."
Winston mile uposlechnujíc Lařin příkaz pomalu došel k počítači a s rukama za zády se podíval na monitor.
,,Je to téměř identické, ale jinak nastavené."
Winston, který rozuměl počítačům asi tolik jako Zip prachovce nebo vysavači, rozhodil ruce.
,,Identické s čím?", vyzvídal právě příchozí Alister.
Lara se nakloní k počítači a přiblíží snímek, na kterém je zachycen Rutland s artefaktem v ruce.
,,Něco, co jsem viděla před časem v Nepálu, na míle vzdálené od Inské kultury."
,,A vy věříte, že by to mohla být část toho meče?", pohlédl na Laru tázavě Winston.
,,Jaký meč?", Alistera evidentně dost štvalo, že nebyl dosud seznámen se situací.
,,Pravděpodobně další část.", odpověděla Lara a otočila se k Zipovi.
,,Zipe, chci abys zjistil všechno, co se dá o tom Rutlandovi, obzvláště, kde se teď nachází."
,,Zkus Peru. Říkal něco o Paraíso. Naznačoval, že by se tam mohly nacházet informace o tom."
,,Co se tam přihodilo? A kdo je Amanda?", upozornil na sebe Alister, teď již zjevně podrážděný, tím, že si ho nikdo nevšímal.
,,Alistere, prohlídni si obrázky a zjisti, co se dá dělat. Zipe, zavolej Anye, zda se může se mnou sejít v sobotu ráno.", rozdala všem práci a odcházela si odpočinout do své ložnice. Tři muži - společníci se na ni jen s úsměvem dívali, připraveni všichni do jednoho prožívat společně s ní její další dobrodružství.

Nové screeny

13. září 2008 v 10:39 | Žanettka |  Novinky
Nafotila jsem vám další, celkem pěkné screenshoty z TR 2. Najdete je v Galerii Tomb Raider nebo v Rozcestníku TR II.

Nakreslila jsem nový obrázek

13. září 2008 v 10:25 | Žanettka |  Novinky
Včera jsem si dala takovou ,,rychlovku", nakreslila jsem obrázek ležícího anděla. Můžete se na něj podívat v Mojí galerii.

Nové vystřihovánky a přírůstek do sbírky!

12. září 2008 v 16:12 | Žanettka |  Novinky
Dnes, když jsem přijela z intru jsem na stole viděla ležet zásilku, ve ktré byla TR kniha. Najdete ji v Mojí galerii. No a dále jsou tu dvě opravdu povedené vystřihovánky, které najdete též v Mojí galerii, ale ve složce Tvorba z papíru. Snad se zalíbí a inspirují vás!